Brev:
God døgnrytme?
23. august 2008
Alder:
5 mdr.
God døgnrytme?
Kære Helen.
Jeg finder dig meget inspirerende og utrolig kompetent, så nu vil jeg prøve at spørge dig til råds:)
Min dejlige datter bliver 6 mdr den 3.sep.08. Jeg har ammet hende fuldt ud fra fødslen indtil for 3 uger siden, hvor jeg supplerede med mme. Da hun blev 4 mdr gav vi hende majsgrød med forskellige slags frugtmos blandet i - vi så det som "prøve-mad", så hun fik det kun om aftenen og blev ammet efter. Hun synes vældig godt om det og spiser en stor portion hver aften.
(nu varierer vi med kartoffel- og grøntsagsmos)
Nu ser vores dag således ud:
*Ml 6-7.30 vågner hun - ammer
*Sover en times tid mere - ammer igen
*Ved 11-tiden sover hun igen - flaske når hun vågner efter en time - 200 ml nan2
*Inden middagslur - flaske 50-100 ml nan2
*Sover middagslur ved 13.30 tiden - flaske når hun vågner efter et par timer - 200 ml nan2
*Kartoffel- og grøntsagsmos ved 19 tiden
*Flaske med 150-200 ml ved 20 tiden og godnat 20.30-21.
Hun sover hele natten, så ingen mad der. (dette har hun gjort siden hun var 1½ mdr, så tager det som et godt tegn på at hun får nok næring).
Men er dog lidt nervøs - får hun nok nu?
Er der andet jeg kan gøre - eller noget der skal være anderledes?? Jeg har tænkt mig at holde mig til morgen-amning, så længe det kan lade sig gøre.
Jeg synes det er svært at gennemskue hvad der er godt for hende, nu hvor hun bliver 6 mdr.
Hvad ville du anbefale som en god mad-plan?
Der skal vel snart et par måltider mere ind i løbet af dagen:)
Hun er super glad og meget aktiv. Pludrer og leger så snart hun er vågen.
Tusind tak for din tid:)
Smil fra Bettina.